SE hip K

KEPTlCS UFO NEWSLETTER SUN #20
By Philip J. Kiass 404 “N" St SW. Washington DC 20024 MARCH 1993

COPYRIGHT
(1993)

RANDLE/SCHMITT TO UNVEIL NEW ROSWELL CRASHED SAUCER
SCENARIO, CLAIM DISCOVERY OF POSSIBLE CRASH DEBRIS:

Hold outo your hats! Kevin Randle and Don Schmitt, who authored the book "Crash At
Roswell” (published two years ago), will offer a significantly revised (and wilder) scenari¢ in
their new book whose manuscript is nearing completion. Randle says the new scenario--their
third- -is based_on "some very solid eyewitness testimony fand] some interesting documentation,
None of this 'my Uncle Joe Blow told me type stuff.’”

It will be recalled that the first crashed saucer book by William I.. Moore and Charles
Berlitg, published in 1980, claimed 0 UFO crashed on July 2, 1947 on a ranch wear Corona- -
about 75 miles northwest of Roswell--operated by "Mac" Brazel--where the Army Air Force's
Maj. Jesse Marcel recovered some debris. The Moore/Berlitz book speculated that a second
UFO may have erash-lunded about 150 miles west on the Phains of Sun Agusting baaed on talea
told by the late Grady (Barney) Barmett. In Randle and Schmitt’s first book, they concluded
that the crash-landed saucer and several alicn bodies that Barnett deseribed were located ou
the Brazel ranch, several miles from the "debris field" which Brazel originally discovered, not
on the Plains of San Agustin. Subsequently, when rival "crashed-saucerites” Stan Fricdwman and
Don Berliner challenged this R/S claim based on the diary of Barnett’s wife, R/S decided that
Barnett’s story was only a "tall tale" but they stuck with their claim that a nearly intact saucer
with several alien bodies crashed on the Brazel ranch, several miles from the "debris field." The
third book on the subject, "Crash at Corona," by Friedman and Berliner(F/B), published last
summer, claimed that two UFOs had crashed--one on the Brazel runch and one on the Plains
of San Agustin. [See SUN #11/Sept. 1991]

In the new R/S book, they will again revise their scenario and claim that the crash did
not occur on July 2, but a couple days later, and that saucer and bodies were not found on the
Brazel ranch but 40-50 miles south, near Roswell. In an effort to explain how the (alleged)
UFO managed to fly so far from the Brazel ranch debris field before crash-landing, it is
rumored that R/S will speculate that the UFQO carried an outer shell. When the UFO was
struck by lightning it pulverized the outer shell whose debris fell on the Brazel ranch. The
inner craft managed to fly 40-50 miles south before crash-landing.

One problem with this scenario is that terrestrial aircraft occasionally suffer alightning
strike without such catastrophic damage. How could a lightning strike demoliyh un outer shell
constructed of super-strength material?  (Recall the claims that (he thin metal {oil found on
the Brazel ranch was so stroug it could not be bent with a sledge hammer.)

Crash Debris Claimed:

Randle has examined a small prune-size piece of material which a recently discovered
"witness" claims he personally recovered from the crash-landing site near Roswell. But the "witness"
refuses to let Randle borrow the sample for laboratory anglysiy. Randle told SUN the sample
"looked like silver pumice with somestratification in it, but it didn’t feel like pumice." Randle says
"we have a high level of confidence in what he's telling us because it has been corroboruted from
other sources." But Randle admits: "This witness will give us something like this, then he’ll back-
track from it. Then he will give us something more, then he’ll backtrack some more. I don’t know
exactly what his game-plan is." R /S do not plan to reveal more details about their new crash
scenario, their new "witnesses," the alleged debris or the names of persons who claim they personally
handled crash debris until their book is published, hopefully late this year.




Skeptics UFO Newsletter -2- March 1993

FRIEDMAN, BERLINER DISAVOW THEIR KEY WITNESS:

In a Letter-to-the-Editor published in the Jan. 1993 issue of the MUFON UFQ Journal,
Friedman and Berliner publicly admit that they "no longer have confidence in the testimony of
Gerald Anderson, who claims to have stumbled upon a crash site with members of his family.
Anderson has admitted falsifying a document and so his testimony about finding wreckage of a
crashed [lying saucer near the Plains of San Augustin in western New Mexico...can no longer be seen
as sufficiently reliable." Anderson was the star witness and centerpiece of the Friedman/Ber-
liner book. [Ed. Note: Some spell it "Agustin,” some "Augustin."]

The Friedman [ Berliner letter adds: "This does not mean [we] feel there was no crash at the
Plains of San Augustin; there is considerable impressive testimony to such an event. Nor does it
mean that everything reported by Gerald Anderson is_without value." (Emphasis added.) This
prompted Journal editor Dennis Stacy to comment: "Although it strongly suggests it!"

The document that Anderson finally admitted counterfeiting was peripheral to his tale ~
of seeing a crashed saucer. In early 1990, Anderson saw the "Unsolved Mysteries® TV show
dealing with (alleged) crashed saucers in New Mexico and called in to say there were major
errors in the TV show’s portrayal. Anderson’s name and phone number were passed along to
Randle and to Friedman. Randle was the first to interview Anderson on Feb. 4 and tape-
recorded the conversation, which lasted for nearly an hour. Randle was skeptical of Anderson’s
tale and says he expressed his suspicions to Friedman. But Friedman chose to ignore Randle’s
warning.

Subsequently, Anderson claimed that he had talked with Randle for only 26 minutes and
later produced what he claimed was his telephone bill which seemed to confirm that their
conversation had lasted only 26 minutes. Randle subsequently obtained an authentic copy of
Anderson’s bill from his telephone company which revealed that the 26-minute version was
bogus. Eventually Anderson admitted he had created the counterfeit telephone bill.

Friedman was so cager to believe Anderson’s tale that he earlier ignored hard evidence
that Anderson was the sort of person who might resort to counterfeiting documents. In mid-
1990, Anderson supplied Fricdman with what he claimed were six pages from his uncle’s
handwritten diary describing the family’s experience in spotting the crashed saucer om the
Plains of Sian Agustin in 1947. These diary pages were submitted to the Brunelle Forensic
Laboratories, Fairfax, Va., for analysis to determine if the ink used had been available in 1947,

In a letter dated Oct. 18, 1990, Brunelle informed Friedman that the "combination of dyes
present in this ink was not used until approximately 1970." Thus the ink used had not become
available until nearly a quarter_century AFTER the diury pages allegedly were written. FRIEDMAN
CHOSE TO IGNORE THE IMPLICATIONS OF THIS SCIENTIFIC ANALYSIS.

Gerald Anderson was the featured witness in the video "Recollections of Roswell I1°
prepared in early 1992 by the Fund for UFO Research (FUFOR) to help generate Congressional
interest in the "Roswell crashed-saucer coverup.” An interview with Anderson, conducted by
Friedman, occupied nearly half an hour in the 105-minute video. SUN wonders if FUFOR_ will
notify all persons who received a copy of its video that Anderson’s tall tale has been repudiated.
will FU'FOR edit the Anderson int;:rview out of all future copies it distributes?

.

If the Friedman/Berliner book is published in paperback, SUN wonders if they will
delete Anderson’s tale or leave it in and simply insert a brief note at the end advising readers
they "no longer have confidence” in his tale- - adding that this does NOT mean that "everything
reported by Gerald Anderson is without value.”




Skeptics UFO Newsletter -3- March 1993
CURIOUS CANADIAN UFQO CAPERS AT CARP:

Brief video tape of what was claimed to be a UFO which had landed in darkness on the
outskirts of Carp, Canada- -approximately 30 miles west of Ottawa- -was featured in two recent
network TV shows: NBC’s "Unsolved Mysteries" on Feb. 3 and Fox network's "Sightings" on Feb,
12, The video shows the silhouette of a saucer-shaped object with a flashing blue strobe light
surrgunded by what appear to be smoking (lares,

The UFO landing incident (allegedly) had occurred on Aug. 18, 1991, But it achieved no
notoriety until a copy of the video tape--including segments which purport to show still
photographs of ETs--and several documents were received in February, 1992 by well-known
UFOlogist Bob Oechsler from a person who identified himself only as "Guardian." (Oechsler
had earlier strongly endorsed the authenticity of the Ed Walters Gulf Breeze UFO photos.)
Oechsler was sufficiently impressed with the video and the accompanying documents--one of
which appeared to be a classified document from the Canadian Department of National

Delense- < to lnunch bis investigation which hay Included several visits to the site of the lncldent,

Shortly after Oechsler launched his investigation, he learned that two years earlier
several leading Canadian UFOlogists had received material from an anonymous source claiming
that a similur UFO lunding allegedly had occurred in the sume area on Nov. 4, 1989 - -nearly two
years before the one claimed by "Guardian." Material supplied by the unonymous source on the
earlier (alleged) incident included a photo of what purported to be an ET and a rambling,
paranoid letter focusing on geopolitical rather than UFO issues. However, there was no video
tape to support claims of a UFQ landing near Carp which _would emerge two years later,

Leonard Stringfield, veteran UFOlogist, included an account of the first (1989) Carp
incident in his "UFO Crash/Retrievals Status Report VI,” published in July 1991. The
anonymous letter began: "Canadian and American Security Agencies are engaged in a
conspiracy of silence to withhold from the world the alien vessel seized in the swamps of
Corkery Road, Carp, in 1989....Allindividuals implanted by aliens are classified as ZOMBIES.
The ZOMBIES have been programmed to help overthrow Mankind in the near luture....The
alien forces with their Chinese and Arab allies will attack within the next five years."

Stringfield’s report included an assessment by Clive Nadin, of the Ottawa Centre of
UFO Studies, who commented: "It appears as a very poor hoax from first inspection." However,
Nadin said that using a map of the alleged UFO landing site area supplied by the anonymous
source, he and UFOlogist Ron Graham had located three persons who "reported strange lights
seen [in the night sky] during a weekend in November. In addition, these persons reported
strange helicopter activity over this area either prior to or just after this light was seen." But
none of the (alleged) witnesses reported a UFO landing and massive military recovery
operation. Stringfield’s report included another skeptical assessment by Canadian UFOlogist,
Christian Page, who heads a UFO group in Quebec which had received the same material on
Feb. 12, 1990,

Clearly, none of the Canadian UFOlogists who investigated the initial report of a UFO
landing _in 1989 were impressed with claims made in the anonymous letter, So the incident
languished in obscurity. UFQs #bhor obscurity as Nature abhors a vacuum--as the Ed
Walters/ Gulf Breeze case has demonstrated. So, seemingly, the UFO decided to return to Carp
on Aug. 18, 1991 and repeat its earlier performance hoping that someone would be there with
a video-cam to record the incident for posterity. FORTUITOUSLY, THIS TIME "GUARDIAN"
WAS THERE WITH IS VIDEQ-CAM. E'ls (OR SOMEONE ELSE) PLACED BURNING
FLARES IN THE AREA FOR ILLUMINATION TO ASSURE THAT THE UFO WOULD BE
VISIBLE IN SILHOUETTE IN THE DARKNESS.




Skeptics UFQ Newsletter -4- March 1993

Although Oechsler did not know it at the time, "Guardian® sent copies of his video and
documents to a number of other UFQlogists, including Stringfield and Timothy Good in the U.K.
After Stringfield viewed the Carp video he concluded "it was a fake" and "forgot about it until it
was featured on the 'Unsolved Mysteries’ TV show," Stringfield told SUN.

During one of Oechsler’s Canadian visits, he decided to check with the Dept. of National
Defense to try to verify the authenticity of what purported to be a photocopy of a classified
document. He was told that it was counterfeit. When SUN asked Oechsler if he now was convinced
that the document was a counterfeit, he replied: "Absolutely.” But this did not prompt him to drop
his investigation. UFOlogist Bruce S. Maccabee told SUN: "The document was (oo obviously a
counterfeit.” Maccabee said that "if Occhsler hadn't been able (o locate witnesses® he (Muccabee)
"wouldn’t have been interested." Maccabee has made one visit to the Canadian site.

Principal witnesses are Diane Labenek, wife of a dentist, and her next-door neighbor, a
doctor (whose name is not known (0o SUN). Mrs. Labenek claims she saw both the 1989 and the 1991
incidents but on both occasions her husband was absent. According to Occhsler, her next-door
neighbor (the doctor) was watching TV on Aug. 18, 1991 when he saw red lights outside which
prompted him to walk outside. There he reported seeing some object flying over which disappeared
from hisview when it dropped behind some trees. Then he reported going back inside to watch TV.

Qechsler is convinced that the video cameraman ("Guardian®) could not pegsibly have
been a casual motorist driving by who chunced (o see the incident, grabbed his video camcera and
walked toward the “landing site.” Because of the topography of the area, a casual motorist
"couldn’t see the burning flares [rom the road,” according to Oechsler. This seems to suggest
that "Guardian" is one of Mrs. Labenek’s neighbors, vet she and the doctor told OQechsler that
they were not aware that the 1991 incident had been video-taped until Qechsler told them and
showed the video to them.

IF "GUARDIAN" IS A NEIGHBOR OF THE LABENEKS, IT SEEMS STRANGE TO
SUN THAT HE NEVER ONCE MENTIONED TO THEM THE REMARKABLE EVENT HE
HAD PHOTOGRAPHED, ASKING IF THEY TOO HAD SEEN IT AND OFFERING TO
SHOW THEM A COPY OF HIS VIDEO.

Christian Page said his organization reccived a number of anonymous documents from
*Guardian” during 1991 and 1992--butno video. Page learned of the video last March from
QOechsler who showed it to him, This prompted him to visit Curp last summer to interview a
number of people who live near the alleged landing site. Page told SUN he was unable to find
anyone in the area who recalled secing anything wnusual on the night of Aug. 18, 1991,

In Oechsler’s recent two-page interim report on the Carp case, he says that "NBC invested in
cxcess of $115,000 unsuccessfully attempting (o duplicate the cffccts in the Guardian video and
concluded that to fuke what was observed in the video would have taken a sizeable investment and
would have been virtually impossible (o pull off without the cooperation of ihe residents in the
neighborhood."  Oechsler reports that some (but not all) of these have "agreed to a polygraph
examination to refute that possibility.” (Emphasis added.)

Jeff Sainio, MUFON’s photo analysis specialist who has analyzed the Carp video,
characterizes it as "UNDERwhelming." Sainio told SUN: "Give me about 50 bucks and about
three hours and I'll replicate most of this Canadian video.” Sainio added: "QOuly thing 1 found
impressive near the end of the Video was the brilliant blue light.”

Only about one-third of the 15-minule-long Carp video shows the UFQ surrounded by
flares and the remainder_shows several still photos of alleged E'T faces. The KTy did not appear
in cither "Unsolved Mysteries” or "Sightings,” possibly out of concern that their hokey appear-
ance would damage the case’s credibility.




Skeptics V'O Newsletter -5- Margh 1923

Oechsler concludes his interim report as follows: "After five research and investigation trips
to Canada, the task is not yet complete. The final conclusion regarding Guardian’s various claims
of alien operations will have to wait until the investigation evolves into a dialogue with Guardian.
[Oechsler told SUN he believes he knows the identity of "Guardian™ but that person denies it. [...My
remaining efforts will be focused on establishing a dialogue with Guardian. His decision to remain
anonymous is in my opinion prudent. Removing public anonymity can only put the focus on his
credibility and integrity instead of the incredible event itself..." (Emphasis added.)

“Insider Report" on Linda UFO-Abduction Case Raises More Suspicions
of a Hoax, Criticizes Inaction of CUFOS and MUFON Officials:

A new 25-page report entitled "A Critique of Budd Hopkins’ Case of the UFQ Abduction
of Linda Napolitane,” which provides revealing insider insights into the case that Hopkins has
characterized as the "Most Important® case of the century, has been privately published by
Joseph J. Stefula, Richard D. Butler and George P. Hansen. Stefula was MUFON’s state
director for New Jersey until his recent resignation, and Butler was his deputy. Butler first met
Linda at one of Hopkins’ monthly meetings of "abductees” and researchers and in early October
1991, Stefula was also invited to attend a meeting where Hopkins reported on Linda’s (alleged)
UFQ-abduclion und where Stefulu bad the opportunity 1o talk with Linda.

On Feb. 1, 1992, at Linda’s request, Stefula and Butler met with her in New York City
and she related more details of her story, including the claim that she had been abdncted off
the streets of New York by two security agents who (allegedly) had seen her being beamed up
to a hovering UFO from her 12th floor apartment in Manhattan--one of whom had tried to
murder _her. At the 1992 MUFON conference in Albuquergque, Hopkins gave his first public
report on the case following which Linda appeared to provide additional details. [See SUN
#17/Sept. 1992] Stefula, who attended the conference, noted some significant contradictions
in Linda’s latest version which he and Butler later sought to bring to Hopkins’ attemtion.
Hopkins finally convened a meeting in his home on Oct. 3 to which Butler, Stefula and George
P. Hansen (whose specialty is parapsychology) were invited to meet with Linda and her
husband. Hopkins also inviled Walter Andrus, MUFON’'s international director, and Jerowme K.
Clark, vice president of the Hynek Center for UFO Studies (CUFOS) and editor of its journal,
International UFO Reporter. Others present included David Jacobs, Hopkins’ principal deputy.
[See SUN #18/Nov. 1992]

In addition to providing a complete summary of the case, the new report offers some’
interesting revelations, such as the following: '

0 Duriug the Feb, 1 mecting with Stefula and Butler, Linda reportedly told them she had an
agreement with Hopkins under which they would split 50/50 the profits from his planned book
ou the case. Duriug the Oct. 3 meeting, Hopkinsg denied any such agreemeut and Linda then
claimed she had "deliberately planted disinformation.” During a break in the Oct. 3 mecting,
Penclope FKranklin--one of Hopkins’ colleagues- -reportedly told Hansen in the presence of
another attendee "that Linda was absolutely justified in lying about the case.”

o0 On Sept. 19, Stefula, Butler and Hansen (S/B/H) visited the large apartment complex in
which Linda lives and from which she allegedly was "beamed up” to a giant, glowing UFO
hovering overhead. They fouhd the apartment complex has its own security guardhouse,
manned around the clock. S/B/H talked with a security guard and his supervisor and asked
if anyone had reported a hovering UFO over the apartment on the might of Linda’s alleged
abduction. There had been no UFO reports l’rom any of the gnards or any of the roughly 1,600
residents iu (he complex. Late
and learned he had not.




Skeptics UFQ Newsletter ' -6- March 1993

Stefula, Butler and Hansen are open-minded to the possibility that UFO-abductions are
occurring, and Butler suspects he himself may have been a victim. But they are extremely
critical of Hopkins' luvestigation of the Linda Napolitano case and the failure of the leaders
of the nation’s two largest pro- UFO groups- -MUFON and CUFOS- -to challenge Hopkins on the
case. In the closing pages of the report, S/B/H write: "We were quite unprepared [or the reaction
Lo our work from leaders of the field. Walter Andrus and_Jerome Clark aggressively tried to
dizsuade us [rom continuing our investiggtion, and so far they have [ailed (0 publish gny materigf
critical of the case. INOTE: MUFON has published iwo_articles by Hopkins; CUFOS has
published nothing.] We were unaware that such belligerently antiscientific attuude.\ were so
prevalent_at the highest levels of ufology."

The Stefula/Butler/ Hansen report can be obtained from Arcturus Books Inc., 1443 S.E.
Port St. Lucie Blvd., Port St. Lucie, Fla. 34952. Price is $6.90 including postage. The report

iy not copyrighted pud recipienty e cncopraged by the guthory to make copicy for gther
interested particy.

Thaqlgg to Paramount Pictures, "Abductee” Travis Walton Rides Again:

MUFON is going all-out to promote Paramount Pictures’ new film "Fire in the Sky"
which is based on the claims of Travis Walton and his six friends that he was zapped and
abducted by a UFO on the night of Nov. 5, 1975 near Heber, Ariz. and held hostage for FIVE
dayy. The film will premicr for the public on March 12, but the unight before there will be
advance screenings in seven major cities after which a panel of MUFON representatives will
appear on stage to answer questions from the media and the audience. Walter Andrus says:
"MUFON is honored to cooperate in this matter with Paramount Pictures in terms of both
publicity and public education.” [SUN would appreciate receiving reviews of the movie.]

The February issue of MUFON UFO Journal carries two feature stories on the new film,
including one by Travis Walton himself. Walton says that he is rewriting his original book "The
Walton Experience” which will be published under the same title as the movie. Walton says his
new book will offer a "critical unalysis of ail the myrisd attcmpts (o cxplain away what was
otherwise recognized as the most spectacular, best-documented such incident ever.®

Shortly after the Walton incident occurred, SUN’s editor launched an intensive investi-
gation, lasting many months, which uncovered many new details which indicated the case was
a hoax. The results of this investigation were detailed in six chapters of my book "UFOQOs: The
Public Deceived,” published by Prometheus Books in 1983.

Walton’s article, referring to my investigation, says: "When his [PJK | contrived edifice first
started to crumble as 1 [TW] began refuting him, he was already showing signs of wavering and
edging away from his prior claims. When I'm done, I predict he’ll be forced to make a full retreat
from the collapsing ruin of his previous ‘convictions.” And__I predict that he’ll come_ to act as
if he never really said any of those things." (Emphasis added.) '

SUN’'s EDITOR CHALLENGES WALTON TO PUT HIS MONEY WHERE HIS MOUTH
IS ON THIS PREDICTION WITH A WAGER OF, SAY, $1,000--asmall fraction of what he
reportedly received for film rights to his story. It will be difficult for me to deny having made
the following statements in my bodk:

0 Travis "made the comment to his mother just prior to the incideut that if be was cver
abducted by a UFO she was not to worry because he would be all right.” (Page 174)

o When Travis’ mother was informed that her son had been zapped and abducted by a UFQO,
she took the news very calinly and responded: "Well, that’s the way these things happen,”




Skeptics UFO Newsletter ~-7- March 1993

according to Deputy Sheriff Kenneth Coplan who was present. (Page 163)

0 During the time that Travis was "missing,” his older brother Duane was interviewed by pro-
UFOlogist Fred Sylvanus, who tape-recorded their discussion. When Duane was asked if he was
concerned over Travis’ well-being, he replied that Travis was "having the experience of a
lifetime...All I can say is that I wish I was with him.* (P. 166-67)

o Shortly after Travis reappeared, he was secretly given a “lie detector® test by Jack
McCarthy, then one of the most experienced and respected polygraph examiners in Arizona.
After a lengthy test involving Walton’s claims of UFQO-abduction, McCarthy reported his
findings: "Groyy Deceplion.” McCarthy added that Travis was holding his breath to try "to beat
the machine." (Page 186)

o During Travis’ first TV interview, 11 days after he reappeared, he said that when he
awakened in the UFO "I was bleeding very heavily.” Yet mo evidence of blood was found on
Travis’ clothing, nor did a medical examination immediately after his return reveal uny internal
or external source for heavy bleeding. (Page 176)

o During my June 11, 1978 telephone interview with Steve Pierce, one of the woodcutters who
allegedly saw Travis being zapped by a UFO, 1 told him that I believed the UFQO-abduction
story was a hoax. Pierce replied: "Me too. If 1 could ever PROVE it was a hoax I'd dump_sure
do it." (Page 221) )

Tracy Torme co-produced the new Paramount movie and wrote its script. Torme also
co-authored the script of the four-hour CBS mini-series "Intruders" dealing with UFO-
abductions which was telecast last spring. He also produced the two-hour long "UFQ Coverup?
Live," which aired in the fall ol 1987. [During this TV show, two of William L. Myore's alleged
top intelligence sources appeared with their faces and voices electronically disguised. One,
code-named "Falcon,” said the U.S. Government had captured several live ETs and that their
"favorite dish, or snmack, is ice cream- -especially strawberry."]

The February issue of the MUFON UFO Journal published a letter by Torme which he
said was intended to inform MUFON members "about some of the fictional aspects of our film,
and the reasons for them, For the most part, "Fire in the Sky' remains truthful 1o the Walton
luctdent In fact and spleit, However, It was necessary (o use some artistie Heense In o few arcas.
To begin with, there are six woodsmen instead of seven- -three taken from real individuals while
the other three are compeosites. Some of the law enforcement officials are also composite '
characters.” (Several yeurs ago, Torme called me to discuss his hopes of making a movie on the
Walton incident. But he said he was having di(ficulty in getting some of the law enforcement
olficers and crew members to agree to being portrayed under their own names.)

In Torme’s letter, he says when the CBS-TV program "Intruders" aired, "Paramount was
alarmed at the similarities between classic abduction experiences and the beings Travis reported
seeing. They insisted that we fictionalize the alien sequences...so a compromise was reached
which waintulns the thrust of Travis' abduction bul alsg includes some uew angles inspired by
other, more unusual abduction cases." (Emphasis added.)

¢

When the Walton incident occurred in 1975, Budd Hopkins had not yet developed his theory
that ETs abduct Earthlings to extract ova and sperm for genetic experimentation. By a curious
coincidence, when Travis described what allegedly had occurred on board the UFQ, THERE WAS
NO MENTION OF ET PROBING OF HIS GENITALS OR EXTRACTION OF SPERM. It will be
interesting to see if this is one of the "new angles inspired by other, more unusual abduction cases"
which Torme decided to write_into the script and which Travis will include in his new book.




Skeptics UFO Newsletter -8- March 1993

Short Shrift:

. liuir-fr _lnvasso.: b;urvi\lr‘al Car:__ (l('l.),Whidch includ[es ALIEN INVASION
a Lost Time Detector, Range Finder und means for
distinguishing a genuine UFQ from birds, clouds or SU RVIVAL CARD

the moon is now available from Schwa, Box 6064, O

ALIEN IDENTIFIER: N

A IS

Reno, Nev. 89513. Price is $1.50 which includes
chain for attaching to a handy button-hole.

VIEWER =
SUN is unable to verify that the Alien Detec- RANGE FINDER:
tor/ Range Finder/Lost Time Detectors work as @
claimed because no ET would dare to approach The Xenon™ coated figures above will turn red
within a mile. when this card is wlthln { mile of an aloen

IN CASE OF ABDUCTION
* Kd Walters of Gulf Brecze and hin wife Frances m

I Hemain whets yiniwe
bave divorced with an amicable 5U/30 divislon of m L Give ur Ju whatever Lhey ask.
their $2,500,000 net worth, according to Court 3. Forget everything that happens.
Records. Because Ed originally filed for the LOST TIME DETECTOR:
divorce, this prompted speculation that there was If the Xenon™ coated figure at left is red, you
"another woman.” However, SUN has learned that have recently been abducted, and have lorgotten
the marriage went on the rocks because of an everything. Scan sky with viewer above.
incident that occurred on the night of Feb. 7, 1988. .
As described in the Walters UFO book, Frances was on the back patio when the UFO returned
and tried to zap her with its blue beam. When Ed heard his wife call for help, he first stopped
to get his Polaroid camera. As he approached the patio door, he saw Frances trying to enter
to escape the UFQ’s Blue Beam. Instead of reaching out to pull her to safety, Ed stepped back,
simed his camera and took a_photo _of Frances and the Blue Beam, (Photo #24 in their book).
Only then, according to a reliable source, did Frances realize that Ed’s UFO photos were more.
important to him than his wife’s safety. (Frances survived, no thanks to Ed.)

* Interesting R;i"ading: "Demons, Doctors and Aliens: An expl‘oration into the Relationships

Among Witch Trial Evidence, Scxual-Medical Traditions, and Alicn Abductions," by Jumes
Pontolillo, published by The International Fortean Organization (INFQ). The author concludes
that "alien abductions are the continuation of an ancient, ongoing cycle of religio-mythic
beliefs. The ’seed events’ consist of routine medical and gynecological procedures, bhypnogogic
and hypnopompic (sleep-related) imagery, and causalive (raumas such as sexual assault... The
driving force behind this creation of abduction accounts lies in the extensive use of hypnetic
recall in unsupervised investigations conducted by ETH proponents. Whether intentional or not, .
the iatrogenic dynamics of hypnotic recall results in the coercion of witnesses and the
production of fantastical testimony. Subscquent extensive media coverage ensures that ano ever-
widcning scgment of the populace becomes acquuinted with the evidentiary details that
constitute -a proper abduction claim....* The 22-page report, which cites more than 100
references, is available from INFQ, P.O. Box 367, Arlington, Va. 22210-0367. Price: $10.

FLASH: At the request of the U.S. Secret Service, Budd Hopkins and Linda Napolitano _recently
bricfed ity New York office ow their cluimy that "sccwnity oflivery” guarding United Nativny
Secretary General Javier Perez de Cuellar allegedly abducted Linda and tried Lo murder her,
Hopefully, Secret Service will Iz_i_l_m'ch a formal investigation,

0
......................... e R e L I I T T T T R e L R

NOTI: Opinions expressed in SUN are those of its Eiditor, unless otherwise noted, and do ot necessarily represent the views
of any organizations with which hc is affiliated--or his spousc. We thank Dr. Gary Posncr for help in proofrcading.

SKEPTICS UFO NEWSLETTER (SUN) IS PUBLISHED BIMONTHLY. SUBSCRIPTION
RATE (SIX ISSUES) IS $15 FOR U.S./CANADA.- OVERSEAS RATE (AIRMAIL) IS
$20/YEAR, (Please make check/money order payable to Philip J. Klass.)




