SKEPTlCS UFO NEWSLETTER SURN #12

' By Philip J. Klass 404 "N St SW. Washington DC 20024 March 1995
Copyright
(1995)

hOSWEIJ. RESEARCHER SCHMITT CAUGHT TELLING TALL TALES

Don Schmitt, co-author with Kevin Randle of two Roswell crashed-saocer books and
Director of Special Investigations for the Hynek Center for UFO Studies (CUFOS), knowingly
provided spurious information for a feature article on Schmitt published in the February issue
of Milwaukee magazine. The article, anthored by Gillian_Sender, carried the headline: "OUT
OF THIS WORLD," with a sub-head that read: "Can a man who stretches the truth about
- himself be trusted to report accurately about UFOs and extraterrestrial life?"

The article quoted a 1990 biography, which Schmitt himself wrote, which claims "that
he has attended the University of Wisconsin-Milwaukee [UWM ] and Marquette University, taking
classes in criminology, theology and sociology. During an interview--with his parents and fiancee
present--he said he is currently ‘pursuing his doctorate in criminology from Concordia College.’
Schmitt also said he received a master’s degree from UWM and a bachelor of arts degree from
Concordia College.

"However, an investigation by Lisa Soik of the Franklin Information Group of Milwaukee,
a company that specializes in background checks, found several discrepancies in his claims. Schmitt
has never been a student at UWM or Marquette and...Concordia doesn’t offer doctorate programs.
Schmitt was enrolled at Concordia for two and a half years...but has yet to earn a bachelor’s degree,
according to Carolyn Stephens, liberal arts program director....Schmitt has not returned phone calls
about his educational background.” [Emphasis added.]

Later in the article, Ms. Sender wrote: "In addition to his false statements about his
educational background, Schmitt embellishes reality. He constantly refers to his books as
‘bestsellers,” but that is certainly stretching the facts since the books have never appeared on any
bestseller lists." The article acknowledges that the first Randle/Schmitt book, "UFO Crash At
Roswell,” sold 160,000 copies in its paperback edition, according to a spokesman for Avon Books
who characterized this as "a very good showing.” The article notes that the second R/S book,
"The Truth About the UFO Crash at Roswell," has sold more than 10,000 copies in its initial
hardcover edition. Late last year Avon printed 50,000 paperback copies.

SCHMITT CHARACTERIZES "MUFON PEOPLE" AS "KOOKS"

When Ms. Sender sought an appraisal of the R/S crashed-saucer books from Walter H.
Andrus, International Director of the Mutual UFO Network [MUFON], Andrus was quoted as
saying: "They selected the word ‘Truth’ [in the title of the second book] because they had to
compensate for errors they made in the first book. Just because they say it’s the truth doesn’t
ultimately make it the truth.”

Schmitt’s response to Andrus, according to the article, was: "You have to understand.
(When you're talking about) MUFON people, you are talking about kooks....Kevin [Randle] and I are
the only two professionals in the field. The rest are all amateurs..." [Emphasis added.]

Author Sender comments: ';1! first glance, the cumulative evidence in Schmitt’s books- -the
testimony, the documentation- -looks convincing....But a closer look begs questions. Since some of the
key witnesses aren’t identified and most of the documentation refers to personal interviews, readers
must rely on the authors’ credibility. And that may be a problem."

And embarrassing for CUFOS, where Schmitt is Director of Special Investigations.




Skeptics UFPO Newslettér -2- March 1y

RANDLE/SCHMITT’S "MISSING" FIRST-HAND WITNESS

Randle and Schmitt boast about how many (alleged) "first-hand witnesses" they have
interviewed, but when a key witness challenges their crashed-saucer scenario, he/she turns up
*missing.” For example, Bessie Brazel Schrieber, the daughter of rancher "Mac” Brazel who
first discovered the unfamiliar debris in 1947. In an interview conducted on the night of July
8,1947 in the offices of the Roswell Daily Record (and published in the July 9 edition), Brazel
reported that he had first discovered the debris on June 14. Further, that on July 4 he, his
wife, with son Vernon and daughter Bessie "went back to the spot and gathcred up quite a bit of
the debris." Bessie was age 14 at the time.

Of these four key first-hand witnesses, only daughter Bessie (Brazel) Schrieber is alive
today, so it is not surprising that Randle/Schmitt interviewed her twice by telephone in March
and July, 1989, according to the first R/S book, "UFO Crash At Roswell” (R/S #1). Although
Bessie Schrieber is mentioned _in three places in R/S #1, the book fails to quote a single word
from either of the two interviews with her! And in R/S #2, Schrieber is cited only once--again
without a single quotation from the two R/S interviews with her. .

Roswell researcher Karl Pflock also interviewed Bessie Schrieber for his report "Roswell
In Perspective” [RIP], published by the Fund for UFO Research [SUN #29/Sept. 1994]. Pflock
included a two-page affidavit in which Brazel’s daughter offered her recollections of the
material which she helped to recover. Her recollections include the following:

"The debris looked like pieces of a large balloon which had burst. The pieces were small, the
largest I remember measuring about the same as the diamecter of a basketball. Most of it was a kind
of double-sided material, foil-likeon one side and rubber-like on the other....Sticks, like kite sticks,

were attached to some of the pieces with a whitish tape. The tape was about two or three inches wide

and had [lower-like designs on il. The ‘{lowers’ were [ainl,_a variely of pastel colors...."

(The recent USAF investigation, which concluded that the Brazel ranch debris came
from a then Top Secret Project Mogul project to use balloon-borne sensors to detect Soviet
nuclear tests, reported that the radar target-reflectors were made by a company that also
produced children’s toys. Plastic tape was used to strengthen the kite-like radar reflector, and
the tape sometimes had colored flowers and geometric designs imprinted on it if the tape had
originally been acquired for use on toys.) [SUN #30/Nov. 1994]

Mrs. Schrieber’s affidavit noted: "The foil-rubber material could not be torn like ordinary
aluminum foil....]Ido not recall anything else about the strength or other properties of what we picked
up. We spent several hours collecting the debris and putting it into sacks. I believe we filled about
three sacks...We speculated a bit about what the material could be. I remember dad saying, ‘Oh,
it’s just a bunch _of garbage.” [Emphasis added.] ' '

"ONE PICTURE 1S WORTH TEN THOUSAND WORDS”

Respected Roswell researcher Robert G. Todd wrote to Mrs. Schrieber and sent her a
photocopy of an article by Randle/Schmitt which had been published by CUFOS in the
Nov./Dec. 1990 edition of its International UFQ Reporter [IUR]. The article contained six
photos taken in the office of Brig. Gen. Roger Ramey, in Ft. Worth, Tex., on the late afternoon
of July 8, 1947, which purport to show the debris recovered on the Brazel ranch but which R/S
claim is "bogus" debris substitytedr for the original. Todd asked Mrs. Schrieber if the debris in
the photos resembled what she recalled collecting. RBrazel’s daughter responded in writing:
"The debris shown does look like the debris we picked up.”




Skeptics UFO Newsletter -3- March 1995

In Mrs. Schrieber’s affidavit she said she did not remember "seeing gouges on the ground
or any other signs that anything may have hit the ground hard." Her recollections confirm those
of Maj. Jesse Marcel, the intelligence officer from the Roswell Army Air Field who visited the
Brazel ranch to collect the debris. When Marcel was interviewed April 7, 1978, on a Chicago
radio station, he said: "No fresh impact depressions were found in the sand."

The recollections of these two first-hand witnesses contradict the tale of one of R/S’s
star witnesses, retired Brig. Gen. Arthur Exon, who claims he later overflew two UFO crash
sites where he reported seeing "obvious gouges in the terrain." Could this possibly explain why
R/S opted not to quote either Mrs. Schrieber’s or Marcel’s recollections on this issue?

If The Debris In Ramey’s Office Was Boqus, Where bid It Come From?

On April 23,1994, SUN wrote to Randle, with a copy to Schmitt, posing the following
question: "If the weather balloon and corner reflector debris photographed in Gen. Ramey’s office
did not come from the Brazel ranch, where did Ramey obtain such debris on such short notice?
Recall that [Warrant Officer] Newton claims he was the only one at the Weather Of fice when Ramey
called him to come over, and Newton has never claimed--1t0 my knowledge--that Ramey told him
to bring along a weather balloon with a corner reflector.”

When two months had elapsed without a response from Randle, I repeated the question
in my letter of June 29 but phrased it in multiple-choice format to facilitate his reply: "If the
debris photographed in Ramey’s of [ice was NOT that recovered on the Brazel ranch, Ramey probably
obtained it from:

(A) The Base PX.

(B) The Officers Club.

(C) The Engine Maintenance Shop.
(D) The Base Hospital.

(E) Local Radio Shack store.

(F) Base Meteorological Office
(G) Other:

In mid-1947, not too many air bases were outfitted with Met tracking radars. For example,
there was none at Roswell AAF. Have you determined whether there was a tracking radar installed
at the Ft. Worth AAF?"

NEARLY A YEAR HAS PASSED SINCE I FIRST POSED THIS KEY QUESTION TO
RANDLE. 1 HAVE YET TO RECEIVE A REPLY.

Prof. Charles B. Moore, who headed the Project Mogul team operating at Alamogordo
Army Air Field during June-July 1947, believes that the debris discovered by rancher Brazel
came from a train of neoprene balloons carrying several radar targets, launched on June 4 to
test the Project Mogul tracking radar. According to Moore, the June 4 launch was tracked to
within 17 miles of where Brazel found the debris when contact was lost. By the time it was
recovered by the Brazel family in early July, it would have been exposed to sunlight for nearly
a month, which would result in deterioration of the neoprene material. After Moore examined
the neoprene balloon remains visible'i'n the photos taken in Ramey’s office, he informed Roswell
researcher Todd that its appearince was consistent with having been exposed to sunlight for
about a month. '

IF THE DEBRIS PHOTOGRAPHED IN RAMEY’S OFFICE WAS BOGUS, AS
RANDLE/SCHMITT CLAIM, WHERE COULD RAMEY HAVE OBTAINED "SUNLIGHT
AGED" BALLOON MATERIAL ON SUCH SHORT NOTICE?




Skeptics UFO Newsletter -4- March 1995

Canadian UFOloqists Expose UFO Case Endorsed By U.S. "Expert"

‘The case of a "UFO landing” in the back yard of a dentist on the outskirts of Carp,
Ontario- -30 miles west of Ottawa--captured on video tape by an anonymous cameraman and
featured on NBC-TV’s "Unsolved Mysteries” and Fox-TV’s "Sightings" in early 1993, has been
exposed as a hoax by the Canadian UFQ Research Network (CUFORN) in the March/April
issue of UFQ magazine. The anonymous cameraman called himself "Guardian." The case had
earlier been investigated and endorsed by Bob Oechsler, with a more qualified endorsement by
Dr. Bruce Maccabee, despite the fact that the video was accompanied by obviously hoax
Canadian government documents and still photos of "ETs.” [SUN #20/March 1993]

The article, jointly authored by Tom Theofanous, Errol Bruce-Knapp and Graham
Lightfoot, noted that "evidence that Oechsler has presented suggests that he and Bruce Maccabee
had conducted an elaborate analysis of Guardian’s video which proved that the object beside the
flares on the ground was an ‘extraordinary craft.'....Anybody who owns a decent video recorder with
a steady freeze-frame function would have been able to see...it [UFO] looks exactly like a pick-up
truck. Another clue: the last few frames of the Guardian video show a windshield with the wipers
in the upright position...."

The principal (alleged) witness to the incident was the dentist’s wife who imnitially
claimed that she did not know who had made the video tape. But later, according to the
CUFORN investigators, she "admitted that Bobby Charlebois, a UFO buff who had called himself
Guardian for many years, was, in fact, a family friend and would visit them several times a week!"

SUN WONDERS: WILL NBC-TV AND/OR FOX-TV_PRODUCE A SEQUEL REVEALING
THAT THE CANADIAN VIDEO IS A HOAX? DON’T HOLD YOUR BREATH....

The article concludes: "From the foregoing it should be apparent (o the reader that Oechsler
and Maccabee are cither very bad investigators and analysts or their motives in the field of ufology
are highly questionable....1f we cannot trust the cthics of our senior and respected high profile
researchers and investigators, how can we continue to function and push towards our stated goal of
solving the UFQO enigma? We don’t need the likes of Philip Klass to make us look bad. By ignoring
the facts we look bad." [Emphasis added.]

Oechsler, like Maccabee, strongly endorsed the UFO photos taken by Ed Walters, of Gulf
Breeze, Fla., and maintained a close friendship with Walters. For several years, Qechsler
offered his services as a consultant to TV crews who planned to visit Gulf Breeze hoping to film
a "Red-light UFQ" [RUFO] which resembled a balloon-borne road flare. When QOechsler served
as a consultant, the RUFO usually appeared. On Sept. 1,1994, Oechsler announced that he was_
retiring from the UFO field. SUN has learned that Qechsler has become a real estate salesman,

SUN SCOOP: Pentagon Is Launching UFOs Into Earth Orbit

SUN has learned that the Pentagon haslaunched four UFQs, each weighing nearly 3,000
pounds, into geosynchronous orbit. The first UFO was launched on Sept. 3, 1993, and the most
recent on Jan. 29 using an Atlas-2 booster. These UFOs are the UHF [Ultra-High Frequency]
Follow-0On satellites, intended to replace the Navy’s aging Fleet Satellite Communications
(FLTSATCOM) spacecraft which provide reliable ship-to-ship and ship-to-shore communi-
cations for the U.S. Navy. They gre also used by the USAF and Army.

Although the UFOs, built by Hughes Aircraft, carry solar cell panels which extend to
60 ft. in length, they are not likely to generate any UFO reports. The reason is that they "fly"
at an altitude of 22,300 miles in equatorial orbit at the same velocity as the earth turns, causing
them to appear to "hover" in a fixed location.



Skeptics UFO Newsletter -5- March 1995

Mack’s Harvard Tenure Reportedly Threatened By Faculty Investigation

. Dr. John Mack, the Harvard psychiatry professor who emerged a year ago as a leading
guru in the UFO-abduction movement with publication of his book "Abduction: Human
Encounters With Aliens,” is under fire from his colleagues, according to a Feb. 9 letter from
Daniel Sheehan which says he has been retained as legal counsel by Mack. The letter, sent to
Mutual UFO Network (MUFON) consultants, says "Harvard University has secretly convened a
‘Special Faculty Committee’ to investigate Dr. Mack’s work" in the UFO-abduction field.

"This Special Faculty Committee is Chaired by Dr. Arnold S. Relman, the former Editor of
The New England Journal of Medicine, and a recent appointee to the Massachusetts State Board of
Medical Examiners," according to Sheehan. Other panel members include Harvard’s Legal
Counsel and the Associate Dean of the Medical School. According to Sheehan, the Committee
"has written its Draft Report of its Findings of Fact agamst Dr. Mack before Dr. Mack was ever
informed of any specific accusations of misconduct...

Although Sheehan’s letter does not provide verbatim quotes, he says the Draft Report
"finds that it is professionally irresponsible for any academic, scholar or practicing psychiatrist to
give any credence whatsoever to any personal report of a direct personal contact between a human
being and an Extraterrestrial Being until after the person...has been subjected to every possible
available battery of standard psychological tests which might conceivably explain the report as the
product of some known form of clinical psychosis.... Tocommunicate, in any way whatsoever, (o a
person who has reported a ‘close encounter’ with an Extraterrestrial life form that this experience
might well have been real...is professionally irresponsible.”

Sheehan said: "The Committee makes a specific Finding that such conduct on the part of
Dr. John Mack was ‘in violation of the standards of conduct expected of a member of the faculty
of Harvard University’." Sheehan noted that unless the report is changed it might be used to
file a formal complaint of malpractice with the State Board of Medical Examiners. He urged
recipients of his letter to write letters in support of Mack by the March 1§ deadline.

Disney World Exhibit To "Educate" Kids On UFOs, Abductions

"Alien Encounters and ExtraTERRQRestrial Experience” will be the feature attraction
at the new "Tomorrowland" exhibit area at Walt Disney World in Orlando, Fla., now slated to
open this summer. The new UFO/ET exhibit was scheduled to open in January but when Disney
Chairman Michael Eisner visited the exhibit and found it "disappointing,” he ordered it closed-
down for drastic changes.

However, Disney World dccided to proceed with its planned "UFO Summit," to enable
the hundreds of already invited news media to meet with and interview leading UFOlogists- -
selected by UFO magazine’s research director, Don Ecker. These included UFO-abduction guru
Budd Hopkins, Roswell crashed-saucer expert Kevin Randle, Russian UFO specialist George
Knapp, hypnotherapist Yvonne Smith and a number of "UFO-abductees.” Another panelist was
Bruce Cornet, who claims to have discovered a creature-made structure on the moon which
stands more than five miles tall--25times the height of the Empire State Building. To provide
"balance,” Ecker invited movie-producer Russ Estes, a one-time "UFO-believer" who has grown
increasingly skeptical as a reswlt bf his first-hand investigations.

ECKER REPORTS THAT DISNEY IS PRODUCING A UFO DOCUMENTARY CALLED
"ALIEN ENCOUNTERS." IF IT DOES WELL, SUN PREDICTS THERE WILL BE SEQUELS
INCLUDING: "SNOW WHITE AND THE SEVEN ETs," "PINQCCHIQ--THE ET HYBRID,"
AND "BAMBI’'S MUTILATION BY A UFO."




Skeptics UFO Newsletter -6- March 1995

More Flaws In Mortician’s Tale of (Alleged) Nurse, ET Bodies

[Sharp controversy rages among crashed-saucer researchers Kevin Randle, Don Schmitt, Stanton Friedman, Don
Berliner and Karl Pflock over the credibility of their respective "key witnesses” who claim knowledge of ET bodies
(allegedly) recovercd near Roswell in 1947. But ALL five endorse the tale told by former mortician GLENN DENNIS
who claims a friend who was a nursec at the Roswell Army Air Field--NAOMI MARIA SELFF--participated in_an
autopsy on ET bodies. Numerous flaws and inconsistencies in the Dennis tale were reported in SUN #31. Additional
flaws are detailed below.]

Dennis told SUN in a Dec. 9, 1991, interview that he gave his "sacred oath" to the
(alleged) nurse that he would keep secret the information and the sketch of an ET body which
Dennis said she drew for him while both were sitting in the Officers Club. But instead of
putting the ET sketch in a bank safe-deposit box or hiding it in his apartment, Dennis said he
put the sketch in his personal files at the Ballard Funeral Home. In 1962, when he left Ballard
to go into business for himself, he left the ET sketch behind.

In August of 1989, Dennis revealed the nurse’s tale to Stanton Friedman in a lengthy,
tape-recorded interview, and Friedman asked to see a copy of the (alleged) ET sketch. Dennis
agreed and the two men went to the Ballard Funeral Home to look for the ET sketch. Dennis
told SUN that all of the old files were there--EXCEPT FOR THOSE OF 1947 CONTAINING
THE (ALLEGED) ET SKETCH. At that point, Dennis might have remembered his "sacred
oath” and have decided to drop the matter.

But instead, Dennis decided to reconstruct the ET sketch from aging memory and gave
it to_an artist friend--Walter Henn--torefine it. In July, 1991, Henn’s version of Dennis’ ET
sketch which Dennis (allegedly) had given his "sacred oath" to keep secret, was published in the
Randle/Schmitt book "UFQ Crash At Roswell." When SUN asked Dennis whether he had
provided the ET sketch to Randle/Schmitt, he replied: "No, I did not give it to Schmitt and
Randle.” When SUN asked how the ET sketch ended up in the R/S book, Dennis replied: "That’s
what I'd like to know, because I gave it to [only] ONE person." Dennis declined to identify that
person. When we discussed this issue with Randle, he said that Dennis himself supplied the
sketch used in R/S #1. ’

Randle/Schmitt were not the only ones to receive a copy of the ET sketch that Dennis
had promised to keep secret. On July 6, 1991, Staonton Friedman showed the same ET sketch
as a slide during his talk at the MUFON conference in Chicago.

Dennis’ "Blinding-Flash" Recoliection Of All-Important Date

Until late March of 1994, Dennis had consistently said that he did not recall the specific |
date in early July of 1947 when he (allegedly) took a slightly injured airman to the RAAF base
hospital, encountered nurse Selff, and was brusquely trcated by military personnel. But while
attending lectures by Randle/Schmitt in Roswell on March 27, Dennis suddenly had a "blinding
flash of recall,” as he reported three days later to Karl Pflock.

Dennis suddenly recalled that after he arrived back from meeting the nurse in the
Officers Club, the Roswell Daily Record arrived bearing the headline: "RAAF CAPTURES
FLYING SAUCER _ON RANCH IN ROSWELL REGION.” The date: Tuesday, July 8, 1947,

Karl Pflock describes De'n,nis’ "blinding-flash recall" in his report "Roswell In
Perspective,” published last sunfiner by the Fund for UFO Research [FUFOR]. Although Pflock
Knew that a reprint of the front page of the July 8 newspaper is prominently displayed in
Roswell’s International UFO Museum which Dennis frequently visits, Pflock did not question
why Dennis had completely forgotten until he heard the R/S lectures. Pflock aptly char-
acterizes it as an "important new development,” but fails to discuss its implications.




Skeptics UFQ Newslctter -7- March 1995

Dennis’ Flawed Chronoloqy

In an interview early this year with Associated Press reporter Tim Korte, Dennis said
that shortly after noon [Monday, July 7], he had received several phone calls from the RAAF
Mortuary Officer. "He also wanted to know about procedures for picking up bodies that had been
left in the elements for several days, possibly mutilated by predators," Dennis was quoted as telling
the reporter. Yet, according to Dennis’ "flash-recall,” when he went out to the base hospital
several hours later, the autopsy already was under way on the ET bodies.

In the same interview, Dennis was quoted as saying: "She [nurse] said there were two
pathologists from Walter Reed Hospital® who were performing the autopsy. If two pathologists
had been brought to Roswell from the Army’s Walter Reed Hospital in Washington D.C. to
perform the autopsy, there would have been no need for the Mortuary Officer to ask Dennis
about the effects of embalming fluid on body tissue since the autopsy would precede burial.

With aircraft available in 1947, if pathologists were performing the ET autopsy in
Roswell in the late afternoon of July 7,they would have had to depart Washington by roughly
9 a.m. This means that RAAF officials must have discovered the crashed-saucer and ET bodies
no later than early morning of July 7--several hours BEFORE rancher Mac Brazel arrived at
Sheriff Wilcox’s office in Roswell. WHERE WERE THE BODIES FOUND?

* If found on the Brazel ranch, there would have been no need for rancher Mac Brazel to
drive all the way to Roswell that Monday morning to report the unusual debris he had earlier
discovered. Certainly Intelligence Officer Maj. Jesse Marcel and Counter-Intelligence Officer
Capt. Sheridan Cavitt would already have visited the Brazel ranch. Yet it is known that Marcel
and Cavitt did not visit the Brazel ranch until very late afternoon ou July 7.

s If found at the "Randle/Schmitt crash site” 35 miles north of Roswell, Marcel and Cavitt
would have gone to that location to conduct a detailed investigation and would been much too
busy to respond to Sheriff Wilcox’s call around noon to meet with Brazel and returm with him
to examine and gather the non-descript debris. Marcel never mentioned the "R/S crash site”
to family or friends, and it is not mentioned in Cavitt’s recent sworn statement.

In either event, Brig. Gen. Roger Ramey would not bother to ask that the Brazel ranch
debris be flown to Ft. Worth for examination. Instead he would immediately have flown to
Roswell to examine the crashed saucer and look at the ET bodies. But we know he did not!

Friedman Resorts to "Cover-up"

In an effort to determine significant changes in the tale told by Glenn Dennis, SUN has
attempted to obtain a copy or transcript of Stanton Friedman’s first taped interview with
Dennis in early August of 1989. When SUN learned that Pflock had a transcript, we requested
a copy. He agreed to provide a copy if Friedman granted permission. On Dec. 7, SUN wrote
Friedman to request his approval. To motivate his favorable response, we offered to pay him
$25.00 for giving permission to Pflock, or to pay Friedman $75.00 if he himself would provide
the transcript.

When more than a month h’a’d elapsed without a response, SUN again wrote Friedman
on Jan. 15, enclosing a copy of our original offer. Our letter noted: "Rather than conclude that
you are intentionally trying to withhold that transcript and thus resorting to ‘cover-up,’ I'm writing
again." Nearly two months have elapsed since SUN’s first letter without any response.

WHAT IS FRIEDMAN TRYING TO HIDE? REMEMBER THIS THE NEXT TIME
YOU SEE/HEAR FRIEDMAN ACCUSE THE U.S. GOVERNMENT OF "COVER-UP."




March 1995

Skeptics UFO Newsletter -8-
SHORT SHRIFT
* If you'd like to interview former Roswell mortician Glenn Dennis, contact Karl Pflock.

When Ms. Dava Sobel, who is working on a story for Omni magazine on the Roswell incident,
tried to contact Dennis to arrange an interview when she visited Roswell, she received a call

from Pflock saying that Dennis was no longer
granting interviews and that Pflock "is now acting
as Dennis’ spokesman,” according to Sobel. Pflock
denies that he is now Dennis’ "official spokesman.”
He explains: "Glenn is no longer talking to media
researchers et al. When he gets such calls and queries,
he refers them to me as the Roswell researcher he
considers to be the ‘best’."

hd The late Sgt. Melvin E. Brown, who was
based at Roswell Army Air Field in July of 1947,
is a key Randle/Schmitt “witness” because of his
daughter’s claim that he said he was dispatched to
the crash site for guard duty and personally saw
the ET bodies. She said her father reported the skin
of the ETs was "yellowish-orange" and resembled
that of a lizard.. SUN doubts that Sgt. Brown was
involved in recovery of any ET baodies--unless
RAAF planned to EAT them. Brown's military
record shows he served as a COOK.

* The last issue of SUN reported that Kevin
Randle, after reading Karl Pflock’s report "Roswell
In Perspective,” had written Pflock on July 6, 1994,
to say that RIP was "an impressive work...[which]
certainly supports the theory that a Mogul halloon was
responsible for the Brazel ranch find....The array of
testimony and evidence does seem to lead (o that
conclusion." In Randle’s letter of Jan. 26 to SUN,
he does not question the accuracy of the quote but
he explained: "/ have never endorsed the idea that a
Project Mogul balloon caused the debris field found
by Mac Brazel in July 1947."

* Leading gurus in the "UFQ-abduction cult”
claim that "abductees" are perfectly normal folks.
One of Dr. John Mack’s "abductees,” a hypnothera-
pist who treats other "abductees,” is Sharon Filip.
During an interview on Seattle TV station KOMO
on April 25, 1994, Filip said that when she was a
child, "My mom used to have to cover the mirror. 1
used to see faces and people coming into my room....J
saw things that other people didn’t see.”

Journal-Bulletin Hiystrauon

Otherworldly offense

Professional football faces an uncertain
future — if you believe new revelations made by
a UFO expert during a Florida conference on
space aliens. :

UFQlogist Budd Hopkins — who has spent
years promoting stories of humans being
abducted (and their eggs and sperm being
removed) by extraterrestrials — told a Pensacola
audiencethat he has “‘every reason to believe”
that human-alien hvbrids live among us, and that
they “can doall of the things the aliens can do.
They can pass through walls. They are
teiepathic.” ‘

The news has prompted UFO critic Philip
Klass, publisher of the Skeptics UFQ Newsletter,
to warn that if Hopkinsis right, football will
never be the same. Not only could an alien-
human defensive back “read" every play before
the snap. says Klass, “imagine what a Hybrid
running back who can penetrate walls could do
to the best defensive line.”

---------------------------------------------------------------------------------------

NOTE: Opinions expressed in SUN are those of its iditor- - unless otherwise noted--and do not necessarily represent the views
of any organization with which he is affiliated-*or his spouse. We thank Dr. Gary Posner for help in proofreading.

SKEPTICS UFQ NEWSLETTER (SUN) IS PUBLISHED BIMONTHLY. SUBSCRIPTION
RATE (SIX ISSUES) IS $15/YEAR FOR U.S./CANADA. OVERSEAS RATE (AIRMAIL) IS
$20/YEAR. (Please make check/money order payable to Philip J. Klass)




